Színes lapocskák 3 - Árnyalatok
Kód: MO-SMV0007_S008Termék részletes leírása
Színes lapocskák III – haladó érzékszervi Montessori eszköz
Ez az eszköz 63 lapocskát tartalmaz, amelyek 9 színre vannak osztva, színenként 7 árnyalatban. A lapocskák oldalán fa keretek vannak a jobb fogás érdekében, és a legvilágosabbtól a legsötétebbig vannak rendezve.
Jellemzők
- 9 szín: piros, kék, sárga, zöld, narancssárga, lila, rózsaszín, barna és szürke
- 7 árnyalat minden színben
- fa keretek az oldalakon a könnyű kezelhetőség érdekében
- a lapocskák a világostól a sötétig terjedő fokozatok szerint vannak rendezve
Célok
Közvetlen cél
- Tájékozódás a színek világában
- A kromatikus érzékelés fejlesztése
Közvetett cél
- Felkészülés a művészeti tevékenységekre
- A sorrendiség és a logikus elrendezés képességének fejlesztése
Ajánlott életkor és megjegyzések
Ajánlott életkor: 3 éves kortól
- A Színes táblák III-at a gyermeknek csak a Színes táblák II (bővített készlet) elsajátítása után kínáljuk.
- A világos és sötét elnevezéseket használjuk, beleértve azok középfokú és felsőfokú alakjait is.
- Ha a gyermeknek a kezdetekkor nehézségei vannak mind a 7 árnyalattal, először 3 kontrasztos árnyalatot kínálunk neki, és fokozatosan növeljük a számot.
- A munkához használjon semleges színű szőnyeget.
Minden Montessori eszköz az olasz pedagógus, Maria Montessori munkáján alapul. További Montessori eszközök a Moyo Montessori márka kínálatában érhetők el.
A munka menete
- Általában szőnyegen dolgozzon.
- A III. dobozzal való munkát a II. dobozzal való munka előzi meg; a gyermeknek biztonságosan ismernie kell a II. doboz színeit.
- Helyezzük a dobozt balra magunk elé, nyissuk ki a fedelet, és a fedelet helyezzük a doboz elé. Megkérdezzük a gyermeket: „Milyen színnel szeretnél dolgozni?”
- Vegyük ki a kiválasztott színű összes lapkát, és szórjuk szét magunk elé, majd zárjuk le a dobozt.
- Mondjuk a gyermeknek: „Próbáljunk meg egy sort alkotni a legvilágosabbtól a legsötétebbig.” Kiválasztjuk a legvilágosabb, a legsötétebb és a harmadik középső árnyalatot, és hagyjuk, hogy a gyermek segítsen kiegészíteni a sort balról jobbra.
- Az árnyalatok szerinti hozzárendeléssel a lapkákat egymáshoz illesztjük, és vizuálisan összehasonlítjuk őket.
- Ha a gyermek hibázik, nem javítjuk ki szóban; hagyjuk, hogy a saját választása szerint egy másik színnel dolgozzon. Ha másodszor is hibázik, szó nélkül kijavítjuk.
- A III. dobozzal háromlépcsős leckét is végzünk. A munka befejezése után tegyük a dobozt a helyére.
További gyakorlatok
- Rendezzük a lapokat egy szín szerint a legsötétebbtől a legvilágosabbig.
- Rendezzük a lapokat egy szín szerint a legvilágosabbtól a legsötétebbig.
- Távolítsunk el egy lapot az összeállított sorból, és a gyermeknek fel kell fedeznie, hogy hol hiányzik egy árnyalat (színugrás).
- Csillagot (napot) formálni – belül sötét lapka, kívül világosabb.
- Spirált formálni: a legvilágosabb lapkákkal kezdeni, és árnyalatról árnyalatra haladni a sötétebbekkel.
Ezek a gyakorlatok nagy követelményeket támasztanak a felismerési és megkülönböztetési képességekkel szemben, ezért ajánlott párokban vagy csoportban végezni őket, és hagyni, hogy a gyerekek együttműködjenek. A III. dobozzal végzett munka után a gyermek általában elkezdi a színeket világosról sötétre leírni, és jobban megérti az árnyalatok fokozását.
Kiegészítő paraméterek
| Kategória: | Szenzoros nevelés |
|---|---|
| EAN vonalkód: | 8596027003565 |
| Ajánlott életkor: | 3, 4, 5, 6 |
| Anyag: | fa |
| Kor: | 3 + |
Legyen az első, aki véleményt ír ehhez a tételhez!
Beszélgetés
Legyen az első, aki véleményt ír ehhez a tételhez!
