🔥 Utolsó esély – karácsony előtti kiárusítás – akár 30% kedvezmény 🔥

Számok és zsetonok, Páros-páratlan

Kód: MO-MAT0128_M078
13 510 Ft 11 165 Ft ÁFA nélkül
7 munkanapon belül
Várható kézbesítés:
2025.11.12
Szállítási lehetőségek
  • Természetes fából készült doboz 44 zsetonnal és kivágott fa számjegyekkel
  • Megtanítja a számokat az egyes egységek összegeként érzékelni a zsetonok lerakásával
  • Gyakorolja a számok és mennyiségek sorrendjét 1–10-ig
  • Segít megkülönböztetni a páros és páratlan számokat (mutatóujjal végighaladva a zsetonok között, párok tologatása)
  • Közvetetten felkészít a szorzásra és az oszthatóságra (pl. a 6 mint 2×3 vagy 3×2)
  • 4,5 éves kortól alkalmas gyermekek számára; a zsetonok üvegkavicsokkal, tobozokkal vagy kagylókkal helyettesíthetők

Részletes információ

Termék részletes leírása

Fából készült zsetonokat és számjegyeket tartalmazó doboz (44 zseton)

Az eszköz egy természetes fából készült dobozt tartalmaz 44 zsetonnal és fából kivágott számjegyekkel. A számok sorrendjének gyakorlására, a számolásra és a számok szerkezetének, mint az egyes egységek összegének megértésére szolgál.

Cél és előnyök

A fő cél az, hogy megerősítse a gyermek tudatát arról, hogy minden szám különálló egységek mennyiségéből áll. Az eszköz segíti a gyermeket:

  • elsajátítani az 1–10 közötti számok sorrendjét, és minden számhoz hozzárendelni a megfelelő mennyiséget,
  • megjeleníteni a páros és páratlan számokat,
  • elképzelést szerezni a szorzásról és az oszthatóságról a zsetonok elrendezésével (pl. a 6 vízszintesen 3 párként = 2×3 vagy két hármas sorban = 3×2 mutatható meg).

Ajánlott életkor

Az eszköz 4,5 éves kortól ajánlott gyermekek számára.

Előkészítés és a munka menete

A munka előfeltétele a szám fogalmának és az 1–10-ig terjedő sorozat ismerete. Javasolt eljárás a munkához:

  • Kérje meg a gyermeket, hogy hozza a segédeszközt egy szőnyegre vagy asztalhoz.
  • Helyezze a zsetonokat és számjegyeket tartalmazó dobozt maga mellé balra, közel a gyermekhez. Terítse szét a számjegyeket az asztalon tetszőleges sorrendben.
  • Ha megkérdezi, melyik számmal kezdjük a számsort, a gyermek általában az 1-es számot adja; helyezze balra, és hagyjon helyet a szám alatt a zsetonoknak.
  • Folytassák együtt úgy, hogy a gyermek további számokat ad, és Ön fokozatosan jobbra helyezi őket úgy, hogy egy számsor jöjjön létre 10-ig.
  • A sor befejezése után kezdje el a zsetonok hozzáadását: az 1-es szám alá helyezzen egy zsetont, a 2-es szám alá két zsetont párként, a 3-as szám alá kettőt párként és egy harmadik zsetont középre, a 4-es szám alá két párt stb.
  • Hagyja, hogy a gyermek egyedül folytassa; a helyes elrendezést azzal ellenőrizheti, hogy nem hiányzik vagy nem marad ki zseton.
  • Végül a gyermekkel együtt olvassa el a számokat egytől tízig, és számolja meg újra a zsetonokat. Szavak nélkül húzza végig az ujját a vonalon a páros zsetonok között, és a páratlanoknál álljon meg.
  • Mutassa meg a gyermeknek, hogy sikerült a feladat, és kínálja fel a megismétlés lehetőségét egy másik alkalommal.

Gyakorlat: páros és páratlan

A páros és páratlan fogalmak gyakorlásának menete:

  • Helyezze a mutatóujját az 1-es szám és a zsetonja közé; a gyermek észreveszi, hogy nem tud áthaladni – ez a szám páratlan.
  • A 2-es számnál a mutatóujjával áthalad a zsetonok között – ez a szám páros. Ismételje meg a bemutatót a többi számnál is.
  • Ezután minden második számot (kettővel kezdve) enyhén tolja lefelé, a zsetonpárokat mindig kettesével tolja el, ezzel vizuálisan elkülönítve a kettő többszöröseit.
  • Alkalmazza a háromlépcsős kérdezési módszert: „Mutasd meg, mely számok párosak/páratlanok.”, „Mutass egy páros/páratlan számot.”, „Melyik ez a szám?”

A számjegyek helyes tájolásának támogatása

Ha a gyermek néhány számot fordítva helyez el, ne ellenőrizze azokat közvetlen javítással. Készítsen elő fa táblákat vagy papír alátéteket a számjegyek jelölt sorával, keverje össze a fa faragott számjegyeket az asztalon, és hagyja, hogy a gyermek a számjegyeket a táblákra helyezze, hogy megtanulja a számok helyes pozícióját.

Alternatív anyagok

A piros zsetonok helyett más apró tárgyak is használhatók, például üvegkavicsok, tobozok vagy kagylók.

Kiegészítő paraméterek

Kategória: Matematika
EAN vonalkód: 8596027001356
Ajánlott életkor: 4, 5, 6
Anyag: fa
Kor: 4 +

Legyen az első, aki véleményt ír ehhez a tételhez!

Ezt a mezőt ne töltse ki:

Beszélgetés

Legyen az első, aki véleményt ír ehhez a tételhez!

Kötelező mezők

Ezt a mezőt ne töltse ki:

Biztonsági ellenőrzés