Számok és zsetonok, Páros-páratlan
Kód: MO-MAT0128_M078Termék részletes leírása
Fából készült zsetonokat és számjegyeket tartalmazó doboz (44 zseton)
Az eszköz egy természetes fából készült dobozt tartalmaz 44 zsetonnal és fából kivágott számjegyekkel. A számok sorrendjének gyakorlására, a számolásra és a számok szerkezetének, mint az egyes egységek összegének megértésére szolgál.
Cél és előnyök
A fő cél az, hogy megerősítse a gyermek tudatát arról, hogy minden szám különálló egységek mennyiségéből áll. Az eszköz segíti a gyermeket:
- elsajátítani az 1–10 közötti számok sorrendjét, és minden számhoz hozzárendelni a megfelelő mennyiséget,
- megjeleníteni a páros és páratlan számokat,
- elképzelést szerezni a szorzásról és az oszthatóságról a zsetonok elrendezésével (pl. a 6 vízszintesen 3 párként = 2×3 vagy két hármas sorban = 3×2 mutatható meg).
Ajánlott életkor
Az eszköz 4,5 éves kortól ajánlott gyermekek számára.
Előkészítés és a munka menete
A munka előfeltétele a szám fogalmának és az 1–10-ig terjedő sorozat ismerete. Javasolt eljárás a munkához:
- Kérje meg a gyermeket, hogy hozza a segédeszközt egy szőnyegre vagy asztalhoz.
- Helyezze a zsetonokat és számjegyeket tartalmazó dobozt maga mellé balra, közel a gyermekhez. Terítse szét a számjegyeket az asztalon tetszőleges sorrendben.
- Ha megkérdezi, melyik számmal kezdjük a számsort, a gyermek általában az 1-es számot adja; helyezze balra, és hagyjon helyet a szám alatt a zsetonoknak.
- Folytassák együtt úgy, hogy a gyermek további számokat ad, és Ön fokozatosan jobbra helyezi őket úgy, hogy egy számsor jöjjön létre 10-ig.
- A sor befejezése után kezdje el a zsetonok hozzáadását: az 1-es szám alá helyezzen egy zsetont, a 2-es szám alá két zsetont párként, a 3-as szám alá kettőt párként és egy harmadik zsetont középre, a 4-es szám alá két párt stb.
- Hagyja, hogy a gyermek egyedül folytassa; a helyes elrendezést azzal ellenőrizheti, hogy nem hiányzik vagy nem marad ki zseton.
- Végül a gyermekkel együtt olvassa el a számokat egytől tízig, és számolja meg újra a zsetonokat. Szavak nélkül húzza végig az ujját a vonalon a páros zsetonok között, és a páratlanoknál álljon meg.
- Mutassa meg a gyermeknek, hogy sikerült a feladat, és kínálja fel a megismétlés lehetőségét egy másik alkalommal.
Gyakorlat: páros és páratlan
A páros és páratlan fogalmak gyakorlásának menete:
- Helyezze a mutatóujját az 1-es szám és a zsetonja közé; a gyermek észreveszi, hogy nem tud áthaladni – ez a szám páratlan.
- A 2-es számnál a mutatóujjával áthalad a zsetonok között – ez a szám páros. Ismételje meg a bemutatót a többi számnál is.
- Ezután minden második számot (kettővel kezdve) enyhén tolja lefelé, a zsetonpárokat mindig kettesével tolja el, ezzel vizuálisan elkülönítve a kettő többszöröseit.
- Alkalmazza a háromlépcsős kérdezési módszert: „Mutasd meg, mely számok párosak/páratlanok.”, „Mutass egy páros/páratlan számot.”, „Melyik ez a szám?”
A számjegyek helyes tájolásának támogatása
Ha a gyermek néhány számot fordítva helyez el, ne ellenőrizze azokat közvetlen javítással. Készítsen elő fa táblákat vagy papír alátéteket a számjegyek jelölt sorával, keverje össze a fa faragott számjegyeket az asztalon, és hagyja, hogy a gyermek a számjegyeket a táblákra helyezze, hogy megtanulja a számok helyes pozícióját.
Alternatív anyagok
A piros zsetonok helyett más apró tárgyak is használhatók, például üvegkavicsok, tobozok vagy kagylók.
Kiegészítő paraméterek
| Kategória: | Matematika |
|---|---|
| EAN vonalkód: | 8596027001356 |
| Ajánlott életkor: | 4, 5, 6 |
| Anyag: | fa |
| Kor: | 4 + |
Legyen az első, aki véleményt ír ehhez a tételhez!
Beszélgetés
Legyen az első, aki véleményt ír ehhez a tételhez!
