Seguin táblák
Kód: MO-MAT0189_M061Termék részletes leírása
Fából készült keretek készlete a 11–99 közötti számok tanításához
A készlet két fa keretet tartalmaz 1–9 számjegyű betétlapokkal. Az eszköz a második tízes számkör számainak felfedezésére, majd a mennyiségek és a számjegyek összekapcsolására szolgál gyöngyös anyaggal és Seguin-táblával együttműködve.
A segédeszköz leírása
A készlet a számozás típusa szerint két részre van osztva. Az 1–9 számjegyű lapkák a keretbe csúsztathatók úgy, hogy lefedjék a nullát, és konkrét számot hozzanak létre.
1. „-tizen” készlet
- Az első táblán öt sor van, a második táblán az első négy sorban a 10-es szám található (a nulla az alap).
- A második tábla utolsó sora üresen marad.
- Az 1–9 számjegyű lapkák a keretbe csúsztatva eltakarják a nullát, így jönnek létre a 11–19 számok.
2. „-van” készlet
- Az első táblán az egyes sorokban a 10–50 számok, a második táblán pedig a 60–90 számok találhatók.
- Az utolsó sor üresen marad.
- Az 1–9 számjegyű lapkák a nulla eltakarásával a megfelelő tízesekben 11–99 közötti számokat alkotnak.
A segédeszköz használata
A segédeszközt akkor használjuk, amikor a Piros-kék rudakkal vagy a Gyöngy anyaggal végzett munka során „átlépjük” a tízet. A gyöngy tízhez hozzáadunk egy egységet, és elnevezzük a létrejövő számot (pl. „tizenegy”). A rögzítéshez háromlépcsős módszert javasolunk: „Ez az…”, „Hol van…?”, „Mi ez?”
- Helyezze át mindkét táblát az első készletből a szőnyegre, és helyezze egymás mellé.
- Vegye fel az 1-es számú táblát, és csúsztassa be a nulla helyére az első sorban; mondja azt, hogy „tizenegy”.
- Ugyanígy folytassa a többi sorban, majd kérje meg a gyermeket, hogy próbálja ki maga.
- Fontos: a gyermeknek meg kell értenie, hogy az egyesek alatt nulla van.
A helyes végrehajtás ellenőrzése
A számjegyek sorrendjének helyesnek kell lennie, és nem lehet felesleges számjegytábla. Ugyanez az ellenőrzési eljárás érvényes a második „-cet” készlet táblázataival végzett munkára is.
Változatok és bővítések
- A számjegyek mutatásakor szóbeli magyarázat is adható, például: „Tizenegy. Tíz plusz egy az tizenegy.” (összeadás gyakorlása).
- A létrejött számjegy mellé a gyöngy anyagból megfelelő számú gyöngy rakható ki.
- A felnőtt rámutat egy számjegyre, és megkérdezi: „Hány gyöngyre lesz szükségem?”. A gyermek a szám szerint kirakja a gyöngyöket.
- A felnőtt tetszőleges számú gyöngyöt rakhat ki, a gyermek pedig létrehozza vagy megmutatja a megfelelő számjegyet a táblán.
- A tevékenység összekapcsolható a számjegyek grízbe írásával a számok grafikus kifejezésének gyakorlása érdekében.
Áttérés az absztrakcióra
Csak akkor lehet áttérni a kártyák használatára, ha a gyermek már elsajátította a konkrét eszközzel (rudakkal, gyöngyökkel) való munkát, ezzel is elősegítve a konkrétról az elvontra való áttérést (számszimbólumok a kártyákon).
Kiegészítő paraméterek
| Kategória: | Matematika |
|---|---|
| EAN vonalkód: | 8596027001738 |
| Ajánlott életkor: | 4, 5, 6 |
| Anyag: | fa |
| Kor: | 4 + |
Legyen az első, aki véleményt ír ehhez a tételhez!
Beszélgetés
Legyen az első, aki véleményt ír ehhez a tételhez!
