Piros-kék rudak
Kód: MO-MAT0190_M063Termék részletes leírása
Piros-kék rudak (1–10)
Eszköz a gyermekek számára a mennyiségekkel és az 1-től 10-ig terjedő számok elnevezésével való ismerkedéshez. A tíz piros-kék rúdból álló készlet lehetővé teszi a mennyiségek tapintási és vizuális megtapasztalását, valamint a hosszúságok összehasonlítását.
Leírás
A készlet 10 darab, 2,5 × 2,5 cm keresztmetszetű és 10–100 cm közötti hosszúságú rudat tartalmaz. A rudak hosszukban és a piros és kék részek váltakozásában különböznek, ami elősegíti a sorrend, a rövid/hosszú érzékelését és az egyes hosszúságok elnevezését.
Használati útmutató
Ismerkedés az eszközzel
Vigye a rudakat a szőnyegre. A megfogás hasonló a piros rudakhoz – az ujjak az oldalakon vannak, így a gyermek érzékeli a hosszt. Ha a rúd túl hosszú, mutasson függőleges tartást a testhez szorított könyökkel. Mozogjon csendesen és lassan.
Helyezze el a rudakat a szőnyegen, és hagyja, hogy a gyermek hosszuk szerint rendezze őket. A sorrend helyességét a legrövidebb (piros) rúddal ellenőrizze. A sorrendet és a megnevezést gyakorolhatja a számok hangos ismétlésével: tegye a tenyerét a darabokra, számolja meg és nevezze meg a rudat („Ez három.”), a gyermek megismétli utánad.
Ezután keverje össze a rudakat, és adjon olyan feladatokat, mint: „Kérem, adja ide a Négyes rudat!”, „Kérem, adja ide a következő rudat!”, „Kérem, adja ide az előtte lévő rudat!”
A rudak különböző mintákba rakhatók – a legrövidebbtől a leghosszabbig, fordítva vagy a középsőtől. Mindig használja az összes rudat, mert egészet alkotnak.
Csoportmunka
Ha a tevékenységben több gyermek vesz részt, mindenki kiválaszt egy rudat. A rúd hossza szerint mondja a „nevét”: „Én vagyok az egyes”, „Én vagyok az ötös” stb. A gyerekek először a rudak hordozását gyakorolják (pl. összpontosított járással), majd megkeresik a szomszédjukat, hogy az összes rúd sorba rendeződjön. Egy másik gyerek vagy a tanár hangosan számolja a darabokat, és ellenőrzi.
Memória tréning
A rudak összehasonlítása után kérd meg a gyermeket, hogy csukja be a szemét, vagy forduljon el, és rejts el egy rudat. A gyermek kitalálja, melyik hiányzik. Később egyszerre több rúd is eltávolítható.
További lehetőségek és játékok
- „Tégy annyi lépést, ahány darab van a rúdon. És vissza!”
- „Dübörgess minden kék kockánál (páros számjegyek). És vissza."
- „Ugorj minden piros kockánál (páratlan számjegyek). És vissza."
- A rudak rakása különböző mintákba a gyermek fantáziája szerint.
- Kártyák hozzárendelése a megfelelő számjegyekkel.
- A rudak összehasonlítása (hosszabb x rövidebb, több x kevesebb); később kiegészítve a < és > jelekkel.
- Hosszúság és magasság mérése: milyen hosszú az ágy, asztal, folyosó; mely rudak érnek a térdig, köldökig, hónaljig stb.
PÁROS és PÁRATLAN
Ha a gyermek tudja a kockák számolását, kérd meg, hogy csak a piros kockákat nevezze meg (a kékek hallgatnak), és fordítva, csak a kékeket (a pirosak hallgatnak). Ezzel gyakorolják a páratlan és páros számok megkülönböztetését.
Haladó változatok
Haladóbb szakaszban a 10-es számú rúd további darabokkal (11, 12, 13 stb.) meghosszabbítható, és bevezethető az összeadás, kivonás vagy a páratlan és páros értékek keresése. A munka kiegészíthető munkalapokkal, de mindig a rudakkal való konkrét manipulációtól a papíron végzett absztrakt munkáig haladjunk.
Kiegészítő paraméterek
| Kategória: | Matematika |
|---|---|
| EAN vonalkód: | 8596027001745 |
| Ajánlott életkor: | 4, 5, 6 |
| Anyag: | fa |
| Kor: | 4 + |
Legyen az első, aki véleményt ír ehhez a tételhez!
Legyen az első, aki véleményt ír ehhez a tételhez!
