Moyo Montessori Geometriai testek állványokkal és dobozzal
Kód: MO-SMV0198_M014Termék részletes leírása
Geometriai testek alaplapokkal és dobozzal
Montessori érzékszervi segédeszköz a sztereognosztikus érzékelés fejlesztéséhez. Lehetővé teszi a háromdimenziós testek alakjának és tulajdonságainak érzékelését és megkülönböztetését, valamint a geometriai felületek hozzárendelését a megfelelő testekhez.
A készlet tartalma
A fa doboz 10 kék geometriai testet tartalmaz:
- kocka
- henger
- gömb
- háromoldalú hasáb
- négyszögletes hasáb
- háromoldalú gúla
- négyszögletes gúla
- kúp
- ellipszoid
- tojásdad
A készlet tartalmaz továbbá kerek testekhez (gömb, tojásdad, ellipszoid) való talapzatokat és vékony kék vonallal rajzolt geometriai alakzatokkal ellátott alapokat:
- négyzet
- téglalap
- egyenlő oldalú háromszög
- egyenlő szárú háromszög
- kör
- ellipszis
- ovális
Célok
- Hibaelenőrzés: vizuális és sztereognosztikus érzék
- Közvetlen cél: a sztereognosztikus érzék fejlesztése
- Közvetett cél: felkészülés a geometriára
Ajánlott életkor
3,5 éves kortól
Megjegyzés
Az eszköz segíti a testek neveinek szókincsének fejlesztését. A nevek elsajátításához háromlépcsős leckét alkalmazunk.
Minden Montessori eszköz Maria Montessori olasz pedagógus munkája.
További Montessori eszközök a Moyo Montessori márkától.
Eljárás
- Meghívjuk a gyermeket a munkára: „Szeretnéd megmutatni, hogyan kell a geometriai testekkel dolgozni?”
- Megmutatjuk az eszköz tárolási helyét és a szállítás módját (a tálcát/kosarat mindkét kezünkkel tartjuk).
- A kendővel letakart kosárból kiveszünk egy testet a szőnyegre.
- Érdeklődve megtapogatjuk és forgatjuk a testet a kezünkben; semmi mást nem csinálunk, nem is nevezzük meg.
- Felkínáljuk a testet a gyermeknek, és hagyjuk, hogy megvizsgálja.
- Maximum három testtel kezdünk, a lehető legkülönbözőbbeket választjuk (pl. gömb, kocka, kúp).
- A következő fázisban manipuláljuk a testeket, és a gurítással, hengergetéssel és átbillentéssel szemléltetjük a különbségeket: „Ez gurul.” (gömb, tojásdad, ellipszoid) „Ez csúszik vagy átbillen.” (kocka, négyszögletes hasáb, háromszögletes hasáb) „Ez gurul és csúszik.” (kúp, henger).
- Hagyjuk, hogy a gyermek mindent kipróbáljon, majd felszólítjuk: „Megpróbálsz olyan testeket találni, amelyek gurulnak és csúsznak is egyszerre?”
- A testeket tulajdonságaik szerint csoportokba (halmazokba) oszthatjuk.
- Felszólítjuk a gyermeket, hogy azonos alapú testeket építsen egymásra, és megmutatjuk a felülnézetet; hagyjuk, hogy a gyermek kísérletezzen.
- Munka után elpakoljuk az eszközt, vagy a gyermek érdeklődése szerint folytathatjuk a további gyakorlatokkal.
További tevékenységek
- Válasszunk alakjukban hasonló testeket – nehezebb megkülönböztetni őket.
- Munka az alapokkal – állapítsuk meg, melyik test tartozik egy vagy több alaphoz, mely testeknek van azonos alapja.
- Keressünk a szobában a testeknek megfelelő tárgyakat (pl. váza = henger, szekrény = hasáb).
- Gyakoroljuk a megnevezést: a kosárban több kendővel letakart test van; a gyermek anélkül keres egy bizonyos testet, hogy belenézne. Hiba esetén csak rázzuk meg a fejünket, és a gyermek kijavítja.
Kiegészítő paraméterek
| Kategória: | Szenzoros nevelés |
|---|---|
| EAN vonalkód: | 8596027003770 |
| Ajánlott életkor: | 4, 5, 6 |
| Anyag: | fa |
| Kor: | 4 + |
Legyen az első, aki véleményt ír ehhez a tételhez!
Beszélgetés
Legyen az első, aki véleményt ír ehhez a tételhez!
