Moyo Montessori Bélyegjáték

Kód: MO-MAT0129_M058
16 480 Ft 13 620 Ft ÁFA nélkül
7 munkanapon belül
Várható kézbesítés:
2025.11.25
Szállítási lehetőségek
  • Montessori Bélyegjáték: fából készült doboz, hat részre osztva, színes, 2×2 cm-es négyzetekkel.
  • Fehér számjegyekkel jelölt négyzetek — 1 zöld, 10 kék, 100 piros, 1000 zöld — plusz figurák és korongok azonos színekben.
  • Az Arany gyöngy anyag ismétlésére szolgál; a színek a kártyákkal és a nullák számával való kapcsolatot mutatják.
  • Lehetővé teszi a gyermek önálló munkáját az elejétől a végéig; 4,5–5 éves kortól alkalmas gyermekek számára a gyöngy anyaggal való munka után.
  • Gyakorolja a számok írását és összeállítását kockás papíron (2×2 cm-es mezők) és megjeleníti a nullák helyét.
  • Támogatja mind a négy műveletet, beleértve a statikus és dinamikus összeadást, kivonást, szorzást és osztást (beleértve a 12-vel való osztást és a maradékkal való munkát).

Részletes információ

Termék részletes leírása

Bélyegjáték

Montessori eszköz, amely az Arany gyöngy anyaggal való munka ismétlésére és gyakorlására szolgál. A név a leveleken lévő bélyegek eredeti használatából származik, amelyeket Marie Montessori inspirációként használt.


Tartalom és anyag

A készlet tartalmaz egy hat rekeszre osztott fa dobozt és színes fa négyzeteket, 2 × 2 cm méretben, fehér számjegyekkel jelölve:

  • zöld négyzetek: 1 és 1000
  • kék négyzetek: 10
  • piros négyzetek: 100
  • azonos színű figurák és körök az osztáshoz és a helyek ábrázolásához

Egyéb szükséges eszközök a munkához: háló, papír, ceruza, radír, kis vonalzó, Kis számkészlet 1–9000, Arany gyöngy anyag bevezető készlete.


A segédeszköz célja

  • a műveletek (összeadás, kivonás, szorzás, osztás) ismétlése az Arany gyöngy anyaggal kevésbé konkrét formában,
  • a nullák jelentésének megértése a helyiértékekben (a 10-nek egy nullája van, a 100-nak kettő, az 1000-nek három),
  • a számok írásának és olvasásának gyakorlása,
  • a gyermek önálló munkájának támogatása (nem csoportos gyakorlatnak szánták).

A gyermek ellenőrizheti a hibákat, de a tanár általában nem ellenőrzi az eredményt, és nem is hívja fel aktívan a gyermek figyelmét a hibára.


A segédeszközzel való munka – a folyamat áttekintése

Bevezető ismerkedés (1. nap)

Összehasonlítás az Arany gyöngy anyaggal: a gyermek elhozza a Bélyegjátékot, a vezető pedig elhozza a Kis számkészletet és a gyöngyökkel teli bevezető tálcát. A gyöngyök és a bélyegek közötti kapcsolat bemutatása – egyes, tízes, százas, ezres – és a számok színei.

Az alapvető elnevezés és számolás gyakorlása

  • Kiveszik egy bizonyos színű bélyegeket, és a gyermek megnevezi a mennyiséget (pl. „két egyes”, „három tízes”).
  • A számkártyákat a bélyegek fölé helyezik a rendezett elrendezés és a példák létrehozása érdekében.

Számírás (bemutató a következő napon)

Egy kockás papírcsíkot használnak (2 × 2 cm-es négyzetek). Az asztalra 1, 10, 100, 1000 kártyákat helyezzük (jobbról balra), és a gyermek minden szám alá a megfelelő bélyeget helyezi. Ezután megmutatjuk a számok egymásra rakását, az egyesek kihúzását úgy, hogy a nullák láthatóak legyenek, és a számok sorrend szerinti színnel (majd ceruzával) történő írását.

Néhány gyakorlat után a gyermek már kártyák nélkül dolgozik: a felírt szám szerint rakja ki a bélyegeket, vagy a kirakott bélyegek szerint írja fel a számot. A gyermek fokozatosan áttér a ceruzával való írásra és a leírt számok olvasására.


Négy művelet – fő rész (további napok)

A szisztematikus munkához egy könyvet vagy egy listát készítünk, amelyen vonalakkal ellátott keretek vannak a számok írásához; megkönnyíti a számjegyek egymás alá írását a sorrend szerint.

Összeadás

Statikus összeadás: a könyvbe beírjuk mindkét számot, a gyermek kirakja a bélyegeket az egyes számokhoz, majd oszloponként összeszámolja azokat az egyesektől a ezresekig; az eredményt a vonal alá írjuk, és kétszer aláhúzzuk.

Dinamikus összeadás: hasonlóan járunk el, az átmeneteknél a „10 és állj” szabályt alkalmazzuk – az alsó kategóriából levonunk tízet, és kicseréljük egy magasabb kategóriájú bélyegre.

Kivonás

Statikus kivonás: a nagyobb számot beírjuk, a gyermek kirakja a jeleket, a kivonandó szám szerint fokozatosan elveszi a jeleket az egyesektől a ezresekig, és beírja az eredményt.

Dinamikus kivonás: olyan helyzeteket old meg, amikor egy jelet 10 alacsonyabb kategóriájú jelre kell cserélni (hasonlóan a kölcsönzéskor történő átváltásokhoz).

Szorzás

Statikus szorzás: korlátozott tartományban használják a többszörösöket (például 1–3, 10–30, 100–300, 1000–3000). A gyermek többször kirakja ugyanazt a számot, majd a jeleket összeköti és oszloponként kiszámítja az eredményt.

Dinamikus szorzás: hasonló, de a részeredmények összeadásakor szükség szerint átváltásokat végeznek a kategóriák között.

Osztás

Statikus osztás: beírjuk az osztandót (pl. 6939), a gyermek kirakja a jeleket és elosztja azokat a figurák között a helyiértékek szerint (ezresek, százasok, tízesek, egyesek); az eredményt ezresektől lefelé írjuk be.

Dinamikus osztás: számok hozzáadásával vagy elvételével végezzük, hogy a példa alkalmas legyen dinamikus helyzetre; a 6942 ÷ 3 = 2314 példa illusztrációként szolgál.

Osztás tizenkettővel és osztás nullákkal: a folyamat hasonló a gyöngyös anyaghoz – a 12-vel való osztásnál a tízesek és egyesek helyettesítőit (kék és zöld figurák) használjuk, a nullát tartalmazó osztónál pedig a kék korongot használjuk az üres sor képviselőjeként.


Gyakorlás és önálló munka

  • A gyermek saját példákat készít mind a négy művelethez (statikus és dinamikus),
  • előre nyomtatott példákkal dolgozik, és fokozatosan áttér a saját feladatok létrehozására,
  • maradék nélküli és maradékos osztási példákat old meg (pl. 2424:12=202 vagy 2432:12=202 maradék 8).

Ajánlott életkor

Az eszköz 4,5–5 éves korú gyermekek számára készült, akik már dolgoztak az Arany gyöngyös anyaggal, és értik a sorok alapfogalmait.

Kiegészítő paraméterek

Kategória: Matematika
EAN vonalkód: 8596027001363
Ajánlott életkor: 5, 6
Anyag: fa
Kor: 5 +

Legyen az első, aki véleményt ír ehhez a tételhez!

Ezt a mezőt ne töltse ki:

Legyen az első, aki véleményt ír ehhez a tételhez!

Ezt a mezőt ne töltse ki:

Biztonsági ellenőrzés