Csiszolópapír számok dobozzal
Kód: MO-MAT0124_L021Termék részletes leírása
Csiszolópapír számok (fa lapok 1–9)
A készlet 9 darab, 1–9 számmal jelölt fa lapot tartalmaz, melyeket egy természetes fa dobozban tárolunk. A számok érdes (csiszolópapír) kivitelben készültek, ellentétben a lap sima felületével, így a gyermek érezheti a szám alakját, amikor végighúzza rajta az ujjait.
Tartalom és kivitelezés
A csomag tartalmazza az egyes fa lapokat 1–9 számmal, valamint egy külön dobozt a tároláshoz. A számok érdes felülete tapintási segítséget nyújt a számok alakjának elsajátításához.
A segédeszköz célja
Közvetlen cél
Megmutatni a gyermeknek egy írott szimbólumot, amely megfelel annak a mennyiségnek, amelyet a gyermek meg tud nevezni, és ezáltal „kulcsot” adni neki a számok írott világához.
Közvetett cél
Felkészíteni a gyermeket az egyes számjegyek írására.
Előfeltételek és ajánlott életkor
Előfeltétel a számok 1–10 közötti fogalmainak ismerete. Az eszköz körülbelül 4,5 éves kortól alkalmas gyermekek számára. A gyermek korábban is dolgozhat más Montessori eszközökkel, például piros-kék rudakkal.
A munka menete
- Előkészítünk három számjegyet, amelyet be szeretnénk mutatni a gyermeknek (nem feltétlenül sorrendben).
- Leülünk az asztalhoz úgy, hogy a gyermek a bal oldalunkon üljön (balkezeseknél a jobb oldalon), ami javítja a hozzáférést és a láthatóságot. A gyermeknek egyenesen kell ülnie, és mindkét lábának a földön kell lennie.
- Kiveszünk egy lapot a dobozból. A bal alsó sarkánál a bal kezünkkel, a jobb kezünk mutató- és középső ujjával követjük a szám vonalát. A gyűrűs- és a kisujjunk a tenyerünkben van behúzva, a hüvelykujjunk nincs bevonva. A tevékenységet többször megismételjük, és minden egyes átrajzoláskor tisztán megnevezzük a számot.
- Ezután hagyjuk, hogy a gyermek ugyanúgy átrajzolja a számot. Ugyanígy járunk el a másik két lappal is. A lapokat a bal felső sarokba tesszük az asztalon, egy kis távolságot hagyva közöttük.
- Miután bemutattuk mindhárom számot, különböző feladatokat adunk a gyermeknek, például:
- „Add ide a 8-as számot.”
- „Rajzold át az 5-ös számot.”
- „Add nekem a 2-es számú táblát.”
- Keverjük össze a lapokat folyamatosan; a tevékenység úgy is variálható, hogy a gyermek hívja fel a felnőttet feladatokra.
- Ha a gyermek biztos a felismerésben, kérjük meg, hogy rajzolja át a számot, és nevezze is meg egyszerre. Ha bármilyen problémája van egy számmal, ne javítsuk ki közvetlenül, hanem egy másik alkalommal mutassuk be újra a számot.
- A dobozba való pakoláskor ismét megnevezzük a számokat.
Gyakorlatok
Ha a gyermek ismeri a számjegyek fogalmát, elkezdheti krétával a táblára írni a számjegyeket – először vonalak nélkül, később vonalakkal is. Azt is megmutathatjuk, hogy az emberek a világ különböző részein másképp írják a számokat, vagy megmutathatjuk a digitális órákat és a számokat, mint további tájékozódási pontot.
Megjegyzések az egyes számjegyekhez
- A 2-es számjegynél: a vonal balról jobbra történő megírása előtt álljunk meg egy pillanatra, hogy látható legyen, hogy a helyen nincs ív, hanem éles hegy.
- Az 5-ös számjegynél: először írjuk meg a vonalat fentről lefelé, és csak azután a vonalat balról jobbra.
Kiegészítő paraméterek
| Kategória: | Matematika |
|---|---|
| EAN vonalkód: | 8596027001295 |
| Ajánlott életkor: | 4, 5, 6 |
| Anyag: | fa |
| Kor: | 4 + |
Legyen az első, aki véleményt ír ehhez a tételhez!
Beszélgetés
Legyen az első, aki véleményt ír ehhez a tételhez!
