Barna lépcső

Kód: MO-SMV0001_S0004
41 890 Ft 34 620 Ft ÁFA nélkül
7 munkanapon belül
Várható kézbesítés:
2025.11.25
Szállítási lehetőségek
  • 10 keményfa barna prizma
  • Állandó hossz 20 cm, méretek 1x1x20 cm-től 10x10x20 cm-ig
  • Fejleszti a dimenzió vizuális és izomérzékelését; vizuális hibaelenőrzés
  • Közvetlen célok: a célzott mozgások tökéletesítése és a vastagság megkülönböztetése
  • Közvetett célok: a fogás gyakorlása, a mozgás ellenőrzése és a szem-kéz koordináció
  • Megtanítja a „keskeny/széles” fogalmakat, beleértve a középfokú és felsőfokú alakokat is
  • 3 éves kortól alkalmas; felkészülés a matematikára és a tízes számrendszerre

Részletes információ

Termék részletes leírása

Érzékszervi prizmák – 10 darabos fa prizmakészlet

Az érzékszervi Montessori eszköz tíz barna, keményfából készült prizmát tartalmaz. A prizmák hossza azonos, 20 cm, szélességük és magasságuk eltérő (legkisebb 1×1×20 cm, legnagyobb 10×10×20 cm). Az eszköz fejleszti a dimenzió vizuális és izomérzékelését, és felkészíti a gyermeket a későbbi matematikai fogalmakra.

Leírás

A különböző keresztmetszetű fa prizmákból álló tíz darabos készlet lépcsőzetes sorba (lépcsőbe) rendezhető. A prizmák simák, erősek és alkalmasak a gyermek önálló manipulálására.

Paraméterek

  • Darabszám: 10
  • Anyag: keményfa
  • Szín: barna
  • Méretek: hosszúság 20 cm, keresztmetszetek 1×1 cm-től 10×10 cm-ig

A segédeszköz céljai

Közvetlen cél

  • A célzott mozgások tökéletesítése
  • A vastagság megkülönböztetése

Közvetett cél

  • A matematikai gondolkodás fejlesztése
  • A fogás gyakorlása
  • A mozgás ellenőrzése
  • A szem és a kéz koordinációja
  • Sorrend és rend
  • Összpontosítás

Kor

3 éves kortól ajánlott.

Megjegyzés

Ezzel az eszközzel kapcsolatban használható a „vastag” és a „vékony” elnevezés, beleértve azok középfokú és felsőfokú alakjait is.


A Montessori-ról

Minden Montessori eszköz Maria Montessori olasz pedagógus elvein alapul. Az eszközök önállóan és más didaktikai eszközökkel kombinálva is használhatók.

Az eszköz előnyei

  • A durva motoros készségek fejlesztése
  • A mozgások koordinálása (kéz-szem együttműködés)
  • A méret és a súly megkülönböztetése
  • A szókincs bővítése (pl. él, hasáb, oldal)
  • A „szűk” és a „széles” fogalmak elsajátítása (esetleg „vastag” és „vékony”)
  • Az összehasonlítás és a fokozás gyakorlása (pl. szűk, szűkebb, legszűkebb)
  • Felkészülés a matematika és a geometria alapjaira (tízes számrendszer)

A segédeszköz használata

A kész szőnyegre rendezetlenül helyezze el az egyes hasábokat. Fogja meg a legszélesebb hasábot, nézze meg, és helyezze a szőnyeg bal oldalára. Ezután válassza ki a legközelebbi keskenyebb hasábot, és helyezze az első mellé. Ismételje meg, amíg lépcsők nem keletkeznek.

Dolgozzon lassan és koncentráltan. Kezével nyomkodja meg vagy simogassa végig a lépcsőket fentről lefelé, így a gyermek érzékeli a mozgás harmóniáját. A sorrend helyességét ellenőrizheti a legkeskenyebb hasáb szomszédoshoz illesztésével – a keskenyebb hasáb illesztés után a szomszédos szélesebbnek fog megfelelni.

Összeállítás után szedje szét a lépcsőket, és kínálja fel a gyermeknek, hogy maga is kipróbálja az építést. A kezdeti szakaszokban nincs szükség szóbeli kíséretre, amely elvonja a gyermek figyelmét; az ismétlés során fokozatosan nevezze meg a tárgyakat és a lépéseket, és bővítse a szókincset.

A továbbiakban egyszerű feladatok adhatók, például:

  • „Add ide a legszélesebb lépcsőt.”
  • „Tedd mellé a keskenyebb lépcsőt.”
  • „Fogd a jobb kezedbe a legkeskenyebb lépcsőt.”
  • Kérdések, például: „Melyik lépcső a legkeskenyebb?”, „Milyen ez a lépcső?”

A segédeszközzel való munka variációi

  • A gyermek szabadon egymásra vagy egymás mellé helyezi a hasábokat, és megvizsgálja azok tulajdonságait, kihagyhat minden második lépcsőt stb.
  • Építés alaprajzos kártyák alapján (1×20 cm, 2×20 cm … 10×20 cm). A kártyák elkészíthetők az alaprajzok papírra rajzolásával, kivágásával és esetleges laminálásával; a kártyák 1–10 számokkal is kiegészíthetők.
  • A hasábok számokhoz rendelése vagy számsorok szerinti építés (pl. 10, 8, 6, 4, 2 vagy 1, 3, 5, 7, 9).
  • Lépcsők építése a kártyákon lévő minták alapján.
  • Kombináció más eszközökkel (pl. Rózsaszín torony, Piros rudak) vagy szabadon, vagy minták szerint.

Kiegészítő paraméterek

Kategória: Szenzoros nevelés
EAN vonalkód: 8596027003503
Ajánlott életkor: 3, 4, 5
Anyag: fa
Kor: 3 +

Legyen az első, aki véleményt ír ehhez a tételhez!

Ezt a mezőt ne töltse ki:

Legyen az első, aki véleményt ír ehhez a tételhez!

Ezt a mezőt ne töltse ki:

Biztonsági ellenőrzés