Barna lépcső
Kód: MO-SMV0001_S0004Termék részletes leírása
Érzékszervi prizmák – 10 darabos fa prizmakészlet
Az érzékszervi Montessori eszköz tíz barna, keményfából készült prizmát tartalmaz. A prizmák hossza azonos, 20 cm, szélességük és magasságuk eltérő (legkisebb 1×1×20 cm, legnagyobb 10×10×20 cm). Az eszköz fejleszti a dimenzió vizuális és izomérzékelését, és felkészíti a gyermeket a későbbi matematikai fogalmakra.
Leírás
A különböző keresztmetszetű fa prizmákból álló tíz darabos készlet lépcsőzetes sorba (lépcsőbe) rendezhető. A prizmák simák, erősek és alkalmasak a gyermek önálló manipulálására.
Paraméterek
- Darabszám: 10
- Anyag: keményfa
- Szín: barna
- Méretek: hosszúság 20 cm, keresztmetszetek 1×1 cm-től 10×10 cm-ig
A segédeszköz céljai
Közvetlen cél
- A célzott mozgások tökéletesítése
- A vastagság megkülönböztetése
Közvetett cél
- A matematikai gondolkodás fejlesztése
- A fogás gyakorlása
- A mozgás ellenőrzése
- A szem és a kéz koordinációja
- Sorrend és rend
- Összpontosítás
Kor
3 éves kortól ajánlott.
Megjegyzés
Ezzel az eszközzel kapcsolatban használható a „vastag” és a „vékony” elnevezés, beleértve azok középfokú és felsőfokú alakjait is.
A Montessori-ról
Minden Montessori eszköz Maria Montessori olasz pedagógus elvein alapul. Az eszközök önállóan és más didaktikai eszközökkel kombinálva is használhatók.
Az eszköz előnyei
- A durva motoros készségek fejlesztése
- A mozgások koordinálása (kéz-szem együttműködés)
- A méret és a súly megkülönböztetése
- A szókincs bővítése (pl. él, hasáb, oldal)
- A „szűk” és a „széles” fogalmak elsajátítása (esetleg „vastag” és „vékony”)
- Az összehasonlítás és a fokozás gyakorlása (pl. szűk, szűkebb, legszűkebb)
- Felkészülés a matematika és a geometria alapjaira (tízes számrendszer)
A segédeszköz használata
A kész szőnyegre rendezetlenül helyezze el az egyes hasábokat. Fogja meg a legszélesebb hasábot, nézze meg, és helyezze a szőnyeg bal oldalára. Ezután válassza ki a legközelebbi keskenyebb hasábot, és helyezze az első mellé. Ismételje meg, amíg lépcsők nem keletkeznek.
Dolgozzon lassan és koncentráltan. Kezével nyomkodja meg vagy simogassa végig a lépcsőket fentről lefelé, így a gyermek érzékeli a mozgás harmóniáját. A sorrend helyességét ellenőrizheti a legkeskenyebb hasáb szomszédoshoz illesztésével – a keskenyebb hasáb illesztés után a szomszédos szélesebbnek fog megfelelni.
Összeállítás után szedje szét a lépcsőket, és kínálja fel a gyermeknek, hogy maga is kipróbálja az építést. A kezdeti szakaszokban nincs szükség szóbeli kíséretre, amely elvonja a gyermek figyelmét; az ismétlés során fokozatosan nevezze meg a tárgyakat és a lépéseket, és bővítse a szókincset.
A továbbiakban egyszerű feladatok adhatók, például:
- „Add ide a legszélesebb lépcsőt.”
- „Tedd mellé a keskenyebb lépcsőt.”
- „Fogd a jobb kezedbe a legkeskenyebb lépcsőt.”
- Kérdések, például: „Melyik lépcső a legkeskenyebb?”, „Milyen ez a lépcső?”
A segédeszközzel való munka variációi
- A gyermek szabadon egymásra vagy egymás mellé helyezi a hasábokat, és megvizsgálja azok tulajdonságait, kihagyhat minden második lépcsőt stb.
- Építés alaprajzos kártyák alapján (1×20 cm, 2×20 cm … 10×20 cm). A kártyák elkészíthetők az alaprajzok papírra rajzolásával, kivágásával és esetleges laminálásával; a kártyák 1–10 számokkal is kiegészíthetők.
- A hasábok számokhoz rendelése vagy számsorok szerinti építés (pl. 10, 8, 6, 4, 2 vagy 1, 3, 5, 7, 9).
- Lépcsők építése a kártyákon lévő minták alapján.
- Kombináció más eszközökkel (pl. Rózsaszín torony, Piros rudak) vagy szabadon, vagy minták szerint.
Kiegészítő paraméterek
| Kategória: | Szenzoros nevelés |
|---|---|
| EAN vonalkód: | 8596027003503 |
| Ajánlott életkor: | 3, 4, 5 |
| Anyag: | fa |
| Kor: | 3 + |
Legyen az első, aki véleményt ír ehhez a tételhez!
Legyen az első, aki véleményt ír ehhez a tételhez!
